Fra en stor leverandør til noe mer personlig

Tidligere hadde jeg en stor leverandør som tilbød flere tjenester i tillegg til BPA. Jeg kom dit etter et mindre heldig opphold hos en annen aktør, og opplevde god støtte og veiledning både for meg og assistentene mine. Rådgiveren var dyktig og samarbeidet fungerte fint, men jeg savnet noen viktige elementer – særlig bedre lønns- og tilleggsvilkår for assistentene, og en tettere tilknytning til arbeidsgiver.

Hva så vi etter hos en ny BPA-leverandør

Det var særlig Bragevas lønnsnivå og gode tillegg som gjorde at jeg begynte å vurdere et bytte. Flere av mine assistenter uttrykte også ønske om en arbeidsgiver de kunne møte fysisk – til medarbeidersamtaler, møter og lignende. Jeg legger stor vekt på å lytte til mine assistenter og deres behov, og derfor begynte jeg å se meg om etter en leverandør som kunne tilby noe mer.’

Brageva skilte seg ut. De driver utelukkende med BPA, og fremsto som både profesjonelle og nysgjerrige – for meg betyr det at de er åpne for innspill og forbedringer, noe jeg setter stor pris på. De var også veldig proaktive i å tilby opplæring, som førstehjelpskurs, brannvernkurs og egne kurs for assistenter – både fysisk og digitalt. Slike tiltak gir en ekstra trygghet, spesielt i en BPA-ordning der helse står sentralt. I tillegg er tilgjengeligheten deres på telefon helt uvurderlig – også i helger dersom noe skulle oppstå.

En trygg og smidig overgang

Min tidligere leverandør tok overgangen med en stor profesjonalitet. De var forståelsesfulle, sendte meg til og med en blomsterbukett med en hyggelig hilsen – det satte jeg stor pris på. Det bekrefter for meg at ulike leverandører passer til ulike behov, og for oss føles Brageva helt riktig.

Vi fikk tett oppfølging helt fra starten i Brageva. Assistentene mine opplever nå en tydeligere relasjon til arbeidsgiveren sin- noe som har stor betydning. Brageva holder til rett i nærheten, og det gir en ekstra nærhet. De har bistått med alt fra ansettelser og konflikthåndtering til nyttige kurs og profesjonell rådgivning. Jeg glemmer ikke det rådgiveren sa til meg i en av de første samtalene våre: “Min jobb er å gjøre det lettere å være arbeidsleder.” Det traff meg. Jeg har mellom 15 og 20 ansatte til enhver tid, og Brageva har virkelig gjort hverdagen min lettere. De gir meg enorm støtte i det aller meste.

Et samarbeid som fungerer i hverdagen

Samarbeidet er rett og slett ypperlig. Brageva er lydhøre, og åpne for forbedring, løsningsorienterte og profesjonelle. De tar godt vare på både meg som arbeidsleder og mine assistenter. Responstiden deres er imponerende – ofte får jeg svar på e-posten før jeg rekker å lukke innboksen. Og hvis de er opptatt når jeg ringer, tar de alltid kontakt igjen samme dag- også etter arbeidstid.

En enklere hverdag som arbeidsleder

Hverdagen min som arbeidsleder har blitt enklere. BPA-ordningen føles mer profesjonell nå. Den tette oppfølgingen og muligheten til å bruke Bragevas lokaler til personalmøter gjør at vi har fått et helt annet nærvær og samarbeid. Det er også lavere terskel for assistentene mine å ta kontakt direkte med arbeidsgiver, og det avlaster meg for mange tekniske spørsmål. Jeg opplever at assistentene får et nærere og tryggere forhold til sin arbeidsgiver – det gagner alle.

Min anbefaling til andre

Dersom du ønsker en engasjert og profesjonell leverandør med tydelig fokus på BPA, gode lønns- og tilleggsvilkår for assistentene og et sterkt opplæringstilbud – velg Brageva. Kursene deres sikrer at alle ansatte er forberedt dersom noe skulle skje, enten det handler om brann eller helse. De er løsningsorienterte og ivrige etter å tilpasse seg dine behov. Jeg er veldig fornøyd med valget mitt – og det tror jeg andre også vil være.