Ofte stilte spørsmål

Vi leverer BPA, funksjonsassistanse og ledsagertjenester. Siden vi er en privat aktør har vi også mulighet til å levere andre tjenester. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg etter beste evne
Vi bruker alle kjente plattformer til rekruttering. Vi har også egen plattform for rekruttering kalt TalentRecruiter. Ut over dette har vi en stadig voksende database med tilgjengelige assistenter, da spesielt i Trøndelag grunnet omfattende kampanjer på google, facebook og lignende.
Du kan helt fint ansette personer du kjenner fra før av. Ved bruk av familiemedlemmer må vi søke om tillatelse til dette i din kommune. Vår erfaring er at det normalt sett blir godkjent, men dette er avhengig av kommune. Vi hjelper deg selvfølgelig med denne prosessen.
Ja! Vi er bundet til Virkes bestemmelser i tariffavtalen “Landsoverenkomsten for BPA”, men gir en del høyere lønn. Dette gjør vi rett og slett for at vi kan, og at vi ser en helt tydelig effekt av dette i form av stabile assistenter i vårt arbeid. Vi legger opp til at dette er et yrke man ønsker å være i, ikke bare et springbrett.
Opplæring av assistenter og arbeidsledere foregår med E-læring og over Google Meet. Vi har et grundig opplæringsprogram for våre arbeidsledere og assistenter som er bygget opp for læring. Alle våre arbeidsledere og assistenter får kursbevis ved gjennomført kursing.
Dette er en viktig del av det å ha BPA, gleden over friheten med å komme seg ut i verden er en del av kjernen til hele verktøyet. Før en lengre reise, trenger vi varsel noen uker i forkant for å få godkjent forlenget arbeidstid for dine assistenter hos arbeidstilsynet, du har et driftsbudsjett som dekker flybilletter, og andre reiseutgifter til dine assistenter, herunder diett, hotellopphold m.m. Før reisen skal gjennomføres tar vi en gjennomgang der vi hjelper deg med å opprette en reiseavtale, for å legge føringer i forkant av reisen for dine ansatte assistenter.
Dette kan vi skreddersy etter hva som passer best for deg. Normalt sett er det arbeidsleder som har ansvaret for den daglige driften av ordningen, dette dreier seg om å sette opp vaktplan, ha siste intervju med sine assistenter, og sørge for at forbruket av timer i ordningen er korrekt. Vår jobb er å være arbeidsgiver, læringsplattform og støttespiller. Det fine med Brageva, er at vi kan tilpasse din rolle, til akkurat det du er komfortabel med å gjennomføre.
All timerapportering gjøres digitalt via vår app. Vi benytter oss av Tamigo som plattform. Vi er markedsledende på utgiftsrefusjoner, det er bare å ta bilde av kvittering med vår utgiftsføringsapp og sende inn, så får du det på ønsket konto innen 2 virkedager. Avtaler signeres digitalt.
Du og assistentene dine får en egen kontaktperson i administrasjonen. Vi er tilgjengelig når du måtte trenge det på telefon, melding eller e-post.
Vi er leverandøren som satser lokalt. Du kommer til å bli godt kjent med alle ledd i vår organisasjon, og vil få en personlig oppfølging som ingen andre greier å levere. Dette er i hovedsak grunnet størrelsen på selskapet. Vi er små, derfor er vi til stede og kjenner alle våre vedtakseiere og assistenter. Når du ringer til oss så blir du ikke satt over, du vil bli svart, du vil bli ivaretatt og sett. Vi tilpasser oss etter dine behov, ikke omvendt. Det første som skjer når du starter hos oss, er at du får en iPad og 2000 kr i oppstartsmidler på din driftskonto. Vi har de desidert beste lønnsvilkårene i bransjen, dette fordi vi ser at det hjelper, på denne måten får du bransjens mest stabile BPA ordning.

Har du flere spørsmål eller noe du lurer på?

Hold inn Ctrl-tasten, eller cmd-tasten på Mac. Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.
Kontaktskjema
Hopp rett ned til innholdet